Categorieën
Archief Onderwijs

Webinar – Metacognitie en cognitieve factoren: zelfevaluatie als bron van leren

SGEL ELE organiseert een webinar dat, vanuit een praktisch perspectief, het belang van metacognitie als toepassingsinstrument in de klas analyseert om de zelfevaluatie van studenten, de consolidering van het leren en de ontwikkeling van zelflerende competentie te bevorderen. Daarnaast worden de cognitieve factoren geanalyseerd die van invloed zijn op het onderwijsleerproces en hoe hiermee rekening moet worden gehouden in het didactische planningsproces.

De webinar wordt gegegeven door José María Romero. Hij studeerde af in onderwijs aan de Complutense Universiteit van Madrid en vervolgde met de masteropleiding lerarenopleiding. Daarnaast is hij een universitair expert in Methodologie en Didactiek van het onderwijzen van de Spaanse taal als L2 en een universitair expert in Didactische Methodologieën en Didactische Technieken.

Meer informatie:

De webinar vindt plaats op donderdag 15 juni, van 16:00 tot 17:15 uur.
Inschrijven is gratis en kan via deze link.
De deelnemers die dat willen, kunnen ook een certificaat van deelname aanvragen.